شریف امامی در اسفندماه سال 39 کابینه خود را به مجلس شورای ملی معرفی کرد و پست وزارت فرهنگ  رابه دکتر جهانشاه صالح سپرد. نخست وزیر هنگام اعلام برنامه‌ها ی خود گفت:" راجع  به حقوق معلمان بایستی به اطلاع برسانم که با تعبیض فاحشی که نسبت به آنها شده،  لازم بود که توجهی به حقوق آنها بشود و بالاخص انهایی که حقوق‌های پایین می‌گرفتند وحقوق بسیار کمی داشتند که این کار شده است."


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه پنجم اردیبهشت 1390 | | نویسنده : کرمانشاهی |
وزیر آموزش و پرورش با تاكید براینكه طی سال های گذشته به این نتیجه رسیدیم كه پیك شادی برای دانش آموزان شادی آور نیست گفت: به دنبال این هستیم كه دانش آموزان مقطع ابتدایی درگیر تكالیف خشك و خالی خود نشوند.

حمید رضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینكه ما در مجموع با توزیع پیك های نوروزی مخالف هستیم گفت: استانها و مناطق می توانند با توجه به برنامه‌های خود این پیك ها را توزیع كنند اما به آنها اعلام شده است كه به شكل اجباری نباشد و به شكل سراسری نیست.
او با تاكید براینكه مسوولیت این امربه عهده ی كارگروه‌های معاونت‌های آموزش ابتدایی استان‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال در شهر تهران توزیع متمركز پیك نوروزی نداریم و برای این كه مانعی برای خلاقیت مناطق ایجاد نشود، تهیه پیك‌های نوروزی را به مناطق واگذار كردیم.

حاجی بابایی با بیان اینكه پیك های شادی برای دانش آموزان شادی آور نیست افزود: با تعطیلی مدارس جایگاه مقطع تحصیلی ابتدایی ارتقا پیدا می كند و نشاط وشادابی در این مقطع افزایش خواهد یافت.
وی همچنین یكی از دلایل ارائه طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس ابتدایی را ارتقای سطح علمی و آموزشی فرهنگیان عنوان كرد و گفت: یكی از اهداف این طرح آن است كه معلمان در سطح ابتدایی فرصت مطالعه بیشتر و ارتقای سطح تحصیلات خود را داشته باشند و از این طریق به آنها فرصت مطالعه بیشتر داده می‌شود.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : دوشنبه شانزدهم اسفند 1389 | | نویسنده : کرمانشاهی |
وزارت آموزش و پرورش، علوم و بخش آموزشي وزارت بهداشت قرار است با هم ادغام شوند نيز بيان كرد: اگر ادغام شد، ما راضي هستيم، اگر نشود همين راه را ادامه مي‌دهيم، اما آروزي من اين است كه آموزش و پرورش با وزارت نفت ادغام شود.

حاجي بابايي در اين باره كه مگر با وزير علوم يا بهداشت مشكل داريد؟ توضيح داد: با وزير نفت خيلي دوستم، براي اين كه دوست دارم بالاترين هزينه‌ها را براي نظام تعليم و تربيت صرف شود، بايد به سمت و سويي برويم كه توجه ويژه‌اي به مدارس داشته باشيم، چرا كه هر چقدر براي دانش‌آموز هزينه كنيم، به همان ميزان رشد خواهيم كرد.

وزير آموزش و پرورش درباره اين كه اگر وزارت آموزش و پرورش با وزارت نفت ادغام شود، آيا سرانه نفت را به دانش‌آموزان مي‌دهيد؟ پاسخ داد: اينكار هم بد نيست.

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه بيش از 252 برنامه آموزشي براي مدارس تعريف شده است، تصريح كرد: مربيان فرماندهان جنگ نرم هستند.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه سیزدهم اسفند 1389 | | نویسنده : کرمانشاهی |

غربت آموزش و پروش و غفلت نمایندگان

   طی روزهای آینده وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش به مجلس معرفی خواهدشد . و مطابق سابقه موجود ، وزیر حساس ترین ولی بی اهمیت ترین وزارت خانه کشور ؛ با نمره ارفاقی و ناپلئونی ، یعنی کمترین رای نمایندگان مجلس ، انتخاب خواهد شد.

     التهابات موجودسیاسی کشور نقش نفوذ کلام تشکل های معلمان را کم رنگ کرده است و مطابق معمول ؛ رئیس دولت دهم ؛ اعتنایی به نظر و نگاه تشکل های موجود معلمان ؛ در امورجاری آموزش ندارد یعنی اهمیتی به دیدگاه منتقدین و یا تشکل های موجود نمی دهد.

    آموزش و پرورش با این نوع برخورد ، در سال آینده باغفلت مسئولین ، دچار خسارت تأثیرگذاری فرهنگی در معادلات اجتماعی می شود و یا تحت تأثیر اعتراضات و  حوادث سیاسی اجتماع و بحران های آینده ، در حیرت اتفاقات جامعه ؛ ناتوان در بازدهی آموزشی خواهدبود.

      زمانی به جهت اهمیت این وزارت خانه ، بعضی افراد پیشنهاد می دادند به جای وزیر ؛ باید یکی ازمعاونین رئیس جمهور، عهده دار مسئولیت آموزش پرورش باشد تا بتواند با رایزنی و هماهنگی با وزارت خانه های ثروتمند و مجلس ، مشکلات این وزارت خانه بزرگ را برطرف نماید و امروز همه در غفلت انتخاب مدیر ارشد این نهاد فرهنگی، همه با بی اعتنایی به یکه تازی درتصمیم گیری ها، خسته و بی توجه شده اند. آیا نمایندگان مجلس به امور آموزشی کشور اهمیت خواهند داد و یا با غفلت و تحت تأثیر حوادث سیاسی موجود به بهانه حفظ آرامش در جامعه ، موضوع آموزش وپروش را به فراموشی خواهند سپرد؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : یکشنبه هجدهم مرداد 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

هشدار كارشناسان تعليم و تربيت و فعالان صنفي جامعه فرهنگيان

نسبت به وضعيت آموزش و پرورش كشور

آموزش و پرورش در طول تاريخ همواره مبناي تحولات و محور توسعه بوده است . سرعت پرشتاب در عرصه علم و فناوري و پيچيدگي نيازهاي نسل جديد ، ضرورت بيش از پيش توجه به آموزش و پرورش را دوچندان كرده است .

در چنين شرايطي ، توجه به انديشه هاي نوين جهاني مي تواند به تحقق بخشي توسعه همه جانبه و پايدار كشور كمك كند .

علي رغم تحول عظيم در عرصه تعليم و تربيت جهاني ، متاسفانه هنوز در كشور ما به دليل عدم ورود انديشه هاي نوين و همچنین عدم بكارگيري انديشمندان كارآمد و موثر در حوزه عمل ، دستگاه تعليم و تربيت ما كماكان در ساختار سنتي خود اسير است و در برابر هر گونه تغيير مقاومت مي كند ؛ به طوري كه آموزش و پرورش به بيماري در حال احتضار و مدارس به محيط هايي كسل كننده تبديل شده و معلمان با خدشه دار شدن حرمت و منزلتشان عملاً به حاشيه رانده شده اند و تشكل ها مورد بي مهري و خشونت قرار گرفته اند . در چنين وضعييتي ديوارها بلند ، انديشه ها كوتاه و انديشيدن تعطيل است و تعامل سازنده و پويا در فرآيند آموزش جايي ندارد . در نتيجه تربيت نسلي شجاع و خلاق ، فكور و نقاد ، منضبط و قانونمدار و مسئوليت پذير ، عملي نيست .


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه سی ام اردیبهشت 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

جبران کمبود اعتبار آموزش و پرورش از جیب خلایق؟

بودجه آموزش و پرورش تقریبا در تمام دولت های جمهوری اسلامی، جزو مظلوم ترین بودجه ها بوده و همیشه کسری بودجه در این وزارتخانه به چشم می‌خورد. گاه این کسری بودجه از حقوق معلمان تامین می‌شود و گاه به امکانات آموزشی قد نمی‌دهد. این طرح برای برخی سوال ایجاد کرده که مبادا حاتم‌بخشی اخیر آموزش و پرورش در استخدام معلمان حق‌التدریس قرار است از این محل جبران شود!

هفته گذشته برخی خبرگزاری‌ها خبر از طرحی دادند که براساس آن، از سال تحصیلی آینده چهار هزار مدرسه دولتی با امکانات مناسب (مدارس برتر) هیات امنایی خواهند شد. این در حالی است که طبق گفته مهدی نوید ادهم، دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری 500 تا 600 مدرسه هیات امنایی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «آينده»، از آن‌جا که ابعاد این طرح هنوز روشن نیست، برخی این هیات امنایی شدن را بهانه آموزش و پروش برای اخذ شهریه و پول از اولیای دانش‌آموزان می‌دانند، که برخلاف نص صریح قانون اساسی است که تحصیل را حق همه مردم می‌داند و دولت ها را موظف به ایجاد زمینه مناسب در عدالت آموزشی کرده است.

بودجه آموزش و پرورش تقریبا در تمام دولت‌های جمهوری اسلامی، جزو مظلوم‌ترین بودجه‌ها بوده و همیشه کسری بودجه در این وزارتخانه به چشم می‌خورد. گاه این کسری بودجه از حقوق معلمان تامین می‌شود و گاه به امکانات آموزشی قد نمی‌دهد.

امسال هم با بحرانی شدن بحث استخدام معلمان حق‌التدریس و عدم پرداخت حقوق معلمان و ... از سوی آموزش و پرورش دولتی که دو بار وزیرش عوض شده، ارائه این طرح برای برخی سوال ایجاد کرده که مبادا حاتم‌بخشی اخیر آموزش و پرورش در استخدام معلمان حق‌التدریس قرار است از این محل جبران شود

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

یاران دبستانی

در سالروز شهادت شهیدمطهری

روز معلم ، روز قدرانی از روشنگران خرافه ستیز عقل گستر ،

برشما آموزگاران علم وادب مبارک باد

******

     یار دبستانی من /  بامن وهمراه منی /  چوب الف بر سر ما / بغض من وآه منی / حک شده اسم من و تو / رو تن این تخته سیاه / ترکه بیداد ستم / مونده هنوز رو تن ما / ذشت بی فرهنگی ما / هرزه تمام علفاش / خوب اگه خوب ، بد اگه بد / مرده دلای آدماش / دست من و تو باید این / پرده ها را پار کنه / کی می تونه جز من و تو / درد ما را چاره کنه .


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : شنبه دوازدهم اردیبهشت 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

به مناسبت هفته معلم

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با معلمان نمونه

       رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان خاطرنشان کردند: معلمان آموزش و پرورش، امانتدار فرزندان ملت و سازنده اصلی شخصیت و شاکله فرزندان همه مردم هستند و این نقش استثنایی، نشان دهنده ارزش بسیار والای معلم است.

رهبر انقلاب اسلامی، جامعه، دولت و همه مسئولان را به قدرشناسی نقش معلم توصیه کردند و افزودند: معلمان نیز باید قدر و منزلت خود را بشناسند و کار خود را موهبتی الهی بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایجاد تحول عمیق در نظام آموزش و پرورش را مهمترین اولویت و مسئله خواندند و با انتقاد از ماهیت تقلیدی و کهنه بودن نظام کنونی افزودند: برای تحول در نظام آموزش و پرورش باید سنتها و نیازهای کشور را اصل قرار دهیم و از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را ببریم اما از الگوبرداری و تقلید از کشورهای غربی، کاملاً بپرهیزیم.

ایشان با اشاره به جایگاه مهم ایران در دنیای پرآشوب کنونی، موقعیت کاملاً با ثبات و مطمئن داخلی را فرصت مناسبی برای انجام دادن کارهای مهم از جمله ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش دانستند و افزودند: بررسی های خوبی که دولت در این زمینه انجام داده باید اجرایی شود و این کار به شجاعت، ابتکار و خوش¬فکری نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، اهمیت دادن به «موضوع پرورش» را بسیار ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: لوح آماده ذهن کودک فقط با آموزش ساخته نمی شود بلکه پرورش لازم دارد و این روند باید در «کتابهای درسی، انتخاب معلم و نظام آموزش و پرورش» کاملاً مورد توجه قرار گیرد.

پرهیز از گسترش کمی و اولویت دادن به گسترش کیفی از دیگر مواردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای در بحث آموزش و پرورش بر آن تأکید کردند.

منبع خبر


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : پنجشنبه دهم اردیبهشت 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

اثرگذار معنوی

تشکل کانون صنفی ، برمعلمان کشور

قابل انکار نیست!؟

      کانون صنفی معلمان امروز سه شنبه 8/8/88 را روز اعتصاب عمومی معلمان اعلام کرده است و تشکل های همسوی این کانون ، به هر طریق ممکن ، اعتصاب معلمان را اطلاع رسانی کرده اند. در این میان گروهی از منقدین کانون می گویند: «  اعضای فعلی کانون صنفی اتفاقی به عنوان نماینده معلمان معرفی شده اند و در حقیقت راهکار دمکراتیک برای انتخاب اعضای رهبری آن طی نشده است، پس نمی توانند نماینده قاطبه فرهنگیان کشور باشند.» من هم با این سخن موافقم ؛ چون می دانم گستره سلایق موچود در آموزش وپرورش به مانند گستره افکار مردم در اجتماع متنوع و مختلف است و چون کسی نمی تواند برنامه های خود را در بین مردم و در اجتماع بطور کامل بیان وارائه کندو مردم هم به موضوعات توجه ندارند ؛ در نتیجه هیچ حزب وگروهی نمی تواند نماینده آحاد مردم باشد ، اما در غیاب اکثریت به اصطلاح خاموش جامعه؛  کسانی که در صحنه رقابت ها حضور داشته باشند ، نماینده افکار جامعه هستند .

   باید قبول کرد و انکار نکرد ؛ در جایی که انجمن اسلامی معلمان و یا دیگر تشکل های چپ و راست و سیاسی ومذهبی معلمان، کاری انجام نمی دهند و یا حرفی برای گفتن ندارند ؛ کانون صنفی معلمان ایران ولو به تعداد انگشتان یک دست هم باشند، می تواند برافکار معلمان کشور تأثیر بگذارند ، اگرچه ممکن است معلمان به خواسته های این گروه عمل نکنند ولی ناشر اندیشه ها و دیدگاه های این گروه هستند ومنتظرند تا سخن تازه کانون را بشنوند. حتی اگر ؛روز سه 8 / 8 / 88 ، با توجه به تمهیداتی که برای عدم اجرای بیانیه کانون به مدیران مدارس گوشزد شده است و اگر معلمان،اعتصاب نکنند و یا نگذارند اعتصاب انجام شود ، سایه ترس این تشکل بر سر مسئولین آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد و همیشه ترس از موضع گیری های او ، در دل مسئولین وجود دارد و کانون توانسته است موجی و حرکتی و لو کوچک و مختصر در بین معلمان بوجود آورد. به این دلیل معتقدم با این که کانون،  اعضای رسمی ندارد ویا اعضای کمی دارد وممکن است نماینده تمامی فرهنگیان نباشند؛ ولی هواداران خاموش و پنهانی دارند که به بهانه مخالفت با مدیریت آموزش وپرورش، ایده کانون را منتشر می کنندو این موفقیتی برای تشکیلات کانون است.


موضوعات مرتبط: نقد و نظر ، آموزش وپرورش ، تحلیل

تاريخ : سه شنبه هشتم اردیبهشت 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

پايان امتحانات دانش‌آموزان پيش از انتخابات

امتحانات نهايي و داخلي دانش‌آموزان همه دوره‌هاي تحصيلي پيش از برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري پايان مي‌يابد

مديركل سنجش و ارزشيابي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: امتحانات داخلي دوره‌هاي ابتدايي و راهنمايي پيش‌از 15‌خرداد و امتحانات نهايي دوره‌هاي متوسطه و پيش دانشگاهي تا 20 خرداد امسال پايان مي‌يابد.

مهدي ناصري با بيان اينكه جدول برنامه‌هاي امتحانات دوره‌هاي متوسطه و پيش دانشگاهي اسفند ماه گذشته در اختيار دانش‌آموزان قرار گرفت، افزود: امتحانات نهايي دوره‌هاي متوسطه و پيش دانشگاهي از پنجشنبه 31 ارديبهشت 88 تا 20 خرداد 88 برگزار مي‌شود.

مديركل سنجش و ارزشيابي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه پايان امتحانات نهايي امسال متاثر از برگزاري انتخابات دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نيست، عنوان كرد: امتحانات نهايي دوره متوسطه همه ساله 23 يا 24 خرداد به پايان مي‌رسيد و هرگز اين امتحانات تا پايان خرداد ادامه پيدا نمي‌كرد، زيرا مي‌بايست وقت كافي براي تصحيح اوراق امتحاني وجود داشته باشد و همچنين مشكلي در شركت دانش‌آموزان در دوره‌هاي تابستاني و عدم‌تداخل در برگزاري كنكور پيش نيايد.

     وي در عين حال بيان داشت: اغلب مدارس كشور به‌عنوان حوزه انتخابيه در جريان برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري فعال خواهند بود و عوامل اجرايي اين حوزه‌ها نيز معمولا فرهنگيان كشور هستند.

ناصري با بيان اينكه فاصله متعارف در بين امتحانات دانش‌آموزان وجود دارد، تصريح كرد: چنانچه برخي از امتحانات به بعد از انتخابات موكول شود، فاصله زياد برگزاري اين امتحانات، به افت تحصيلي دانش‌آموزان منجر مي‌شود.

منبع خبر : تابناک


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : دوشنبه بیست و چهارم فروردین 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

در  استقبال 12 اردیبهشت وروز معلم

       ایام تجلیل های گفتاری از معلمان نزدیک است و در آینده نزدیک عظمت های ذهنی برای معلمان بیان می شود و جایگاه تأثیرگذار فرهنگیان  ورد زبان توصیف کنندگان خلاق خواهد بود. هر کسی ؛ برای این که از غافله توصیف ، عقب نماند تمجیدی جانانه خواهد داشت ومعلمان نجیب هم متواضعانه و نجیبانه ،با سکوت و رضایت  ،از همه "مـداحـان ماهــرموقعیت شناس" ،تشکر  وسپاسگزاری می کنند.

  به نظر می آید تشکلهای سیاسی و صنفی معلمان می توانند زمینه دو کار عمده را فراهم نمایند:

·         پیگیری و برنامه ریزی برای دیدار معلمان با رهبرمعظم انقلاب و تشریح دیدگاههای خود در حضور ایشان و بیان مشکلات آموزشی وفرهنگی موجودکشور بدون واسطه گری وزارت آموزش و پرورش. این موضوع اگرچه انجامش مشکل است ولی فرصت مناسبی برای فرهنگیان است.

·         طرح سئوال از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری دوره دهم ؛ مبنی بر تشریح دیدگاه و برنامه های آنان در حوزه آموزش وپرورش کشور.

 چنانچه نمایندگان تشکل های صنفی سیاسی معلمان بتوانند یک گروه هماهنگی تشکیل بدهند وموضوعات مشترک فرهنگیان را با هماهنگی هم پیگیری نمایند اگر چه صددر صد رضابت بخش نباشد وسختی و مشکلات و ناهماهنگی داشته باشد وبتوانند در این موقعیت، وضعیت آموزش وپرورش کشور را به عنوان یک شعار در برنامه ها وشعارها ودیدگاههای نامزدهای انتخابات وارد کنند و مطرح نمایند ، خدمتی ماندگار در عرصه قرهنگ خواهند داشت.

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : یکشنبه بیست و سوم فروردین 1388 | | نویسنده : کرمانشاهی |

طرح موضوع

 آموزش و پرورش کشور

      فعالیت معلمان تا عمل به وعده اجرای قانون مدیریت خدمان کشوری در فروردین ماه 88 ، در تعلیق است و موضوع قابل چالشی برای بحث و طرح وجود ندارد. ازطرفی آموزش و پرورش یک نهاد فراموش شده است به نطر می آید برای تقویت جایگاه این نهاد مهم بی اثر ، مطرح کردن میزان تأثیرگذاری« سیستم تعلیم و تربیت» فعلی در جامعه و فرهنگ اجتماع ؛  می تواند شروع مناسبی برای طرح اهمیت آموزش و پرورش باشد.

در این روزها،  که  انتخابات ریاست جمهوری دهم ، در پیش است این موضوع مبحث مهمی برای دریافت دیدگاه نامزدهای انتخاباتی و مشاورین آنان است .

بد نیست از نامزدهای انتخاباتی و یا مشاورین ارشد آنان پرسید :

  • نگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به آموزش وپرورش در دولت آینده چگونه خواهد بود؟

موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هفدهم اسفند 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

مقایسه!!؟؟

  خدمت رسانی وکارمندمداری باید این چنین باشد تا انگیزه ماندن وکار کردن برای افراد کارمند باقی بماند ؛ یکی از نهادهای محترم برای تقویت انگیزه مطالعه در کارکنان خود به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، یک کتاب را معرفی کرده و جوایز برندگان را به شرح ذیل اعلام نموده است :

«  1 -      جايزه وي‍ژه (دو دستگاه اتومبيل پرايد)

    2 -      سي كمك هزينه سفر عمره مفرده

    3-      ده كمك هزينه سفر عتبات عاليات

    4-      بيست و دو كمك هزينه سفر مشهد مقدس

و  1283 جايزه نقدي ديگر »

    مدیریت ارشد وزارت آموزش وپرورش هم اگر بخواهد معلمان را همراه داشته باشد و اعتماد معلمان را به خود جلب نماید ، فقط احقاق حق کند ؛ نه ارفاق و حاتم بخشی . مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرق جبینش بپردازد قانون را  اجرا نماید و .... براستی اینان از کجا می اورند ووچرا همیشه بودجه اضافی دارند وما کمبود بودجه؟؟

حالا شما این را بسنجید با جوایز وهدایا معلمان در مسابقات علمی وفرهنگی در آموزش وپرورش....


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

 نگاهی به  یک بیانیه

      کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه ای کوتاه ، فرصت دو هفته ای به دولت و شخص رئیس جمهور داده است تا نسبت به اجرای « قانون مدیریت خدمات کشوری » اقدام نماید که ذیلاً متن آن را می خوانید ، ما هم به این دوستان؛ نقد مختصری داریم:

·         همه اهداف کانون ، در بیانیه قبل از تجمع ، ذکر شده است .یعنی بدون تجمع هم معلوم می شود که ؛ تجمع برای دادن فرصت دوهفته ای به دولت برای«  قانون مدیریت خدمات کشوری » است .

·         الان که فصل برگزاری امتحانات دانش آموزان است،  اطلاع رسانی گسترده چگونه صورت می گیرد؟

·         معمول مذاکرات این است که مدیر اجرایی یعنی وزیر مربوطه مخاطب قرار می گیرد ولی در اینجا این موضوع مطرح نیست!!

·         فرصت های طلایی که کانون می توانست از آنها استفاده نماید، از دست رفت و موضوع جلسه تشکیل نشده شهریورماه به محاق فراموشی سپرده شد ابتدای سال تحصیلی می شد کاری کرد ، در زمان تعطیلی مدارس چه می توان کرد؟

·          ایام محرم؛  تمام اخبار واقدامات کانون را تحت شعاع قرار خواهد داد ، و قطعاً هیچ اخبار وگزارشی از این اقدامات به اطلاع عموم نمی رسد ، و شاید زحمت بی نتیجه ای  باشد برای بوجود آوردن جو بدبینی دیگری ، نسبت به همکاران.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هفتم دی 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

کانون صنفی معلمان

نگران در یاقتن هویت سیاسی و ناتوان در تقویت هویت صنفی

      مدتی است که بحث صنفی یا سیاسی بودن کانون صنفی معلمان ایران مجدداً در بعضی از وبلاگ های معلمان مطرح شده است واعضای محترم کانون ؛ ظاهراً  به دو گروه « سیاسیون و صنفیّون » تقسیم شده اند و بعضی از اعضا، با دلایل متعدد و با استناد به اساسنامه کانون معتقدند که این نهاد فرهنگی باید صرفاً غیر سیاسی باشد وفقط به پیگیری امور صنفی معلمان بپردازد.

     شاید در این موقعیت آرام و بی تقاوتی معلمان ، بهتر آن باشد که کانون صنفی به یک کار صنفی -فرهنگی ، اقدام نماید و با درخواست از صاحب نظران و معلمان بخواهد این موضوع را بررسی و آسیب شناسی  نقد وبررسی نمایند تا بلکه معلمان ،در در رسیدن کانون  به اهداف خود ، همراه  فعال و موفق  وجدی باشند.

       برای شروع موضوع ؛ ما متقدیم که ؛ کانون صنفی معلمان در وضعیت فعلی،  نگران در پیداکردن هویت سیاسی و ناتوان در تقویت هویت صنفی خود  است :


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و سوم آذر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

جناب آقای احمدی نژاد

*  در دوره­ی شما آموزش و پرورش همچنان به عنوان یک دستگاه مصرفی و غیرتولیدی قلمداد شد و نیروی انسانی این وزارتخانه از حداقل­های یک زندگی آبرومندانه محروم شده­اند به طوریکه اکثریت قریب به اتفاق آنان زیر خط فقر مطلق زندگی می­کنند.

  * در دوره­ی شما به دلیل غلبه­ی تفکر سیاسی بر آموزش و پرورش که حاصلی جز تغییرات گسترده و پی در پی مدیران و در نتیجه بی­ثباتی و تزلزل در مدیریت این وزارتخانه و برنامه­های آن نداشته است وزارتخانه­ی مذکور در وضعیتی کاملاً خطرناک و بحرانی قرار گرفته است.

 * در دوره­ی شما به دلیل تفکر سنتی، تحکّمی و آمرانه، میل به مشارکت یا امکان مشارکت در بین معلمان از بین رفت و انگیزه­های کار و تلاش عملاً از فرهنگیان گرفته شد. به طوریکه رابطه صف و ستاد به طور کلی خدشه­دار و دستورات و بخشنامه­های وزارت آموزش و پرورش از سوی همکاران فرهنگی نادیده گرفته می شود.

* در دوره­ی شما با وجود اختصاص حدود چهار هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس جدید یا نوسازی مدارس فرسوده مشکل مدارس کپری، چند شیفته، فرسوده و مدارس با تراکم زیاد مرتفع نگردید

* در دوره­ی شما با وجود درآمد سرشار نفت که طی دوران پس از انقلاب بی­سابقه بوده است مسئولان آموزش و پرورش کماکان نگران آتش گرفتن کلاس­های درس به دلیل غیر استاندارد بودن بخاری­های برخی مدارس روستایی و شهری در نقاط مختلف کشور هستند

* در دوره­ی شما و فقط در شش ماهه اول سال جاری آموزش و پرورش رکورددار کسری بودجه در طول سال­های پس از انقلاب و در بین تمامی وزارتخانه­ها شده است. 65 هزار میلیارد ریال کسری بودجه 6 ماهه اول سال جاری...

* در دوره­ی شما، شعار تمرکززدایی عملاً ملغی شده و نظام اداری و تشکیلاتی روز به روز متمرکزتر، پرحجم­تر، ناکارآمدتر از گذشته گردیده است

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه هشتم آذر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

دانش آموزان امروز؛ متخلفان و متوليان فردا!!؟؟

در حاشيه برگزاري بي انگيزه انتخابات شوراهاي دانش آموزي مدارس

        از جمله كارهاي ماندگار دوره رياست جمهوري ، سيدمحمد خاتمي، مجلس دانش آموزي و شوراهاي دانش آموزي مدارس است كه حقيقتاً در روشنگري و تحرك اجتماعي دانش آموزان ،‌ موثر بود. برگزاري جلسات پرسش وپاسخ در مدارس ؛ خود نوعي تربيت فرهنگي ، براي آموزش انتقاد و پاسخ به انتقاد بود .

      از آن سال ها به بعد هر ساله در پنج شنبه آخر مهرماه ؛ انتخابات دانش آموزي برگزار مي شود. اما امسال را كه من، دقت كردم ؛ ديدم كه؛ متوليان برگزاري به آن به  عنوان يك كار اداري صرف،  توجه دارند و فقط به حفظ ظاهر آن مي پردازند.

     دانش آموزان امروز؛ هم متخلفان و هم متوليان جامعه فردا هستند !!؟؟ آنان در آموزش نقايص ، وارد و متبحر  دقيق ،‌ ولي در آموزش نيازهاي اجتماعي ، به دليل تعارض در گفته و عملكرد بعضي مسئولين ، ناتوان و نيازمند مربي مبرز هستند .

    وقتي برگزاري ؛ كار مهم و ارزشمند انتخابات دانش آموزي را؛ كه نمود و نمونه  برگزاري انتخابات سرنوشت ساز سياسي وا اجتماعي در جامعه است ، با سهل انگاري وبي هدفي دنبال ميشود؛ دانش آموز هم ياد مي گيرد ؛ كه برگزاري انتخابات مهم در جامعه،  ظاهرسازي ،و براي فرستادن چند نفر از قبل مشخص به مجلس و يا ...است.(‌آموزش عملي)

     بعداز برگزاري انتخابات هم ، چون به دانش‌ آموزان ، بهاء و ارزشي براي تبادل نظر و گفتگو در مسائل گوناگون مدرسه داده نمي شود  و حقوق طبيعي دانش آموز پايمال مي شود ؛ عملاً و نظراً مي آموزد  وياد مي گيرد ؛ كه  همه اتفاقات در جامعه ما كشك است و بي خودي اين همه،  براي اجراي آن،   هزينه مي كنيم.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : چهارشنبه هشتم آبان 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

از كتك كاري يك دانش آموز تا فداكاري يك معلم

*****

       شبكه دو صدا وسيما در خبر 20:30 هفته گذشته خود ، از كتك كار يك دانش آموز توسط معاون يكي از مدارس گزارش داد ومتعاقب آن رئيس سازمان آموزش وپرورش  اعلام كرد كه اولياء دانش آموز از معلم خاطي شكايت كرده اند و....

«‌ زشتي از هركسي ناپسند است از علماء ناخوبتر »

 كسي از عمل اين معلم ، حمايت نمي كند اما آيا در مدارس ما زمينه هاي لازم  براي معلم ودانش آموز آماده شده  است كه حقوق طرفين رعايت شود و اين چنين اتفاقاتي پيش  نيايد!!؟؟

    اما اين خبر را را هم بخوانيد كه :

      «« معلم دلسوز دبستان سيزده آبان در شهرك بلوردي بخش  بيستون كرمانشاه  براي نجات جان دختر بچه كوچكي يك پاي خود را ازدست داد ؛ حوالي ظهر سميه دختر بچه 5 ساله اهل بلوردي كه در مقابل خانه خود مشغول بازي بود ناگهان مورد حمله يك عدد سگ هار قرار گرفت كه در اين ميان معلم فداكار دبستان سيزده آبان در حال رفتن به سر كار بود كه با سگ در گير مي شود  و موفق گردد دختر را نجات دهد اما با  كمال تاسف ؛ سگ وحشي  وهار ، پاي اورا قطع كرد اين معلم براي ادامه معالجات به تهران اعزام شده است»»

    حال سؤال لاين است كه ؛ چرا شبكه دو ، خبرآن را در  20:30 براي اطلاع مردم پخش نكرد ؟ چرا رئيس سازمان آموزش وپرورش كرمانشاه  در صدا وسيما از اقدام شايسته اين معلم فداكار ، قدرداني نكرد ؟ آيا ما مأمور به انتشار زشتيها هستيم و چرا خوبي ها را منتشر نمي كنيم؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : سه شنبه هفتم آبان 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

در جمع اعضای مجمع فرهنگیان،کانون صنفی معلمان،سازمان معلمان ایران

سید محمد خاتمی:

ما انقلاب کرديم که نه تنها منزلت انسان و معلم حتي انساني که محکوم به اعدام است يا متهمي که هنوز هيچ يک از اتهاماتش ثابت نشده است مورد اهانت قرار نگيرد.

           رئيس دولت اصلاحات با اشاره بر آنچه که در چهار سال اخير بر کشور رفته است، گفت: مردم و کساني که مي‌‏خواهند در انتخابات حضور يابند مطمئن باشند با وضعيتي که در حال حاضر داريم هيچ دولتي هر چند کار آمد باشد نمي‌‏تواند با هيچ معجزه‌‏اي وضع را به چهار سال پيش برگرداند. مردم بايد تحمل کنند؛اما هر کس مي‌‏آيد بايد طوري برنامه‌‏ريزي کند که به سوي بهتر شدن اوضاع حرکت کند

خاتمي با اشاره به منزلت معلم و با اشاره به گلايه بعضي از معلمان؛ اهانت به اين قشر زحمتکش را ناروا خواند و گفت: مورد اهانت قرار دادن معلم نه تنها روا نيست بلکه هيچ کس حتي حق کوچکترين اهانت به دشمني که محکوم به اعدام باشد يا بدترين عمل را مرتکب شده باشد، ندارد. چه برسد به آنکه خدايي ناکرده شکنجه جسمي و روحي نيز بشود؛ نظام جمهوري اسلامي براي اين پديدآمد که ديگر شاهد اين مسائل نباشيم.

امیدوارم شاهد روزی باشیم که هیچ کس به خاطر انتقاد تحت فشار روحی یا جسمی نباشد


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه بیست و یکم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

                                                               به خير وخوشي گذشت!؟

ای دوست مکن که روزها را فرداست          نیکی و بدی چو روز روشن پیداست

                                                                                                 مولوي

    سيزدهم وچهاردهم مهرماه هم به خير وخوشي گذشت ؛ اگر چه در اين دو روز خیابان های ورودي به ساختمان سازمان آموزش وپرورش كرمانشاه به خاطر جلوگيري از تجمع معلمان ، مسدود بود وعبور ومرور ،براي اهالي محل ، با استقرار نيروهاي نظامي و محافظت از اين ساختمان ارزشمند ،سخت شده بود؛ ولي الحمدالله بدون اتفاق خاصي روزجهاني معلم با دلهره مسئولين سپري شد. نيروي هاي ويژه نظامي، با باتوم وسپر وكلاه مخصوص اطراف ساختمان را آن چنان محاصره كرده بودند ؛ كه گويي حكومت نظامي است .

     من نمي دانم ، چه ترسي وجود داشت و امكان چه توطئه اي بود كه آقايان ، اينجنين فاصله و دشمني را ترويج مي دهندو موجب بي اعتمادي مي گردند. اما ؛ همين ترس،  برايشان كافي بود و از هزار اقدام مهم معلمان ، اثربخش تر بود.اي كاش مي شد تصوير آرايش نظامي نیروها و منظره مكان حفاظت شده را، نشان داد!

بترس از خدای و میازار کس                       ره رستگاری همین است و بس

                                                                                       فردوسي


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : دوشنبه پانزدهم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

تاريخچه روز چهاني معلم

به مناسبت ۵ اکتبر روزجهانی بزرگداشت مقام معلم

        روز جهاني معلم؛ در چهل و چهارمين اجلاس وزراي آموزش و پرورش که در تاريخ 3 تا8 اکتبر سال 1994 در شهر ژنو برگزار شد، فدريکو مايور دبيرکل وقت پيشنهاد کرد که مجمع روزي را به نام روز معلم اعلام کند. اين پيشنهاد از سوي مجمع تصويب شد،در اين اجلاس 70 وزير،27 معاون وزير و38 ناظر از 135 کشور جهان حضور داشتند.

      از ايران نيز هياتي به رياست محمدعلي نجفي در اين اجلاس شرکت کرده بود. اعضاي هيات ايراني عبارت بودند از سيروس ناصري، غفراني، نادرقلي قورچيان، عباس صدري، محمود مهرمحمدي و حسين معيني. هيات ايراني به اين پيشنهاد راي مثبت داد. از سال 95 به بعد، اين روز همه ساله با صدور اطلاعيه و چاپ پوستر و طرح شعار هاي جذاب در مورد اهميت کار معلمان جشن گرفته مي شود


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه سیزدهم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

هرسال از 12 ارديبهشت شمسي تا 5 اكتبر ميلادي

تكرار  افتخارات لفظي

 و ماندگاري تحقيرهاي عملي وروحي و ذهني

     شكي نيست تجليل از هر كار مثبتي نياز به زمان و مكان خاصي ندارد و آن چه ارزش دارد ، ترويج خوبي ها و تعليم نيكي ها و هدايت ها ؛ در جامعه سپاس گزار و قدر دان است.

    12 ارديبهشت شمسي و يا 5 اكتبر ميلادي،  هر دو ، روز تجليل از مقام معلم نامگذاري شده اند ؛ اما  اولي در كشورايران و بر اساس  يك ايده مشخص و با دليل مبرهن و با نام وبه ياد يك شخصيت علمي و اهل انديشه و دومي به بهانه تجليل هماهنگ، از زحمت و فعاليت فرهنگيان سراسر دنيا با ايده مشخص و معيني.

   اما آن چه در اين بين فراموش مي شود ، موضوع تكريم آموزش وآموزش دهندگان است و آن چه نمود پيدا مي كند و دراين تكريم ها فعاليت ها برجسته ، جلوه مي كند صف بندي و مبارزه است.صف بندي كه يك سوي آن معلمان وديگر سوي آن دولتيان ومديران است!


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه دوازدهم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

 وظيفه معلم و حقوق دانش آموز

     مي دانم كه با طرح اين عنوان ، بعضي  در ذهن خود بر من ، خرده مي گيرند ، مگر حقوق معلمان رعايت مي شود كه حقوق دانش آموز ،رعايت بشود ... فقط مي گوييم؛ جوابي ندارم!؟

     اما هيج فكر كرده ايم كه دانش آموزان برما چه حقوقي دارند و ما چه اندازه آن را ، رعايت مي كنيم؟، درست است كه مخاطب ما انساني ناتوان وبي اطلاع از حق طبيعي خوداست،  ولي ما معلمان و متوليان آموزشگاهها چه مقدار، به اين مهم  توجه داريم ؟

     حقيقت اين است اگر بخواهيم حق دانش آموز در آموزشگاه ؛كه شامل موضوعات تربيتي و علمي ورفتاري و فراهم نمودن امكانات مادي و رفاهي آموزشي است به آنان ، يادآوري نماييم، قطعاً انبوه زيادي از مشكلات وفاصله هاي امروزي ، در فرداي زندگي آنان ،در تعامل با ديگر افراد جامعه حل ويا به حداقل مي رسد.

براستي چه مقدار مي كوشيم تا دانش آموزان را به حقشان مطلع سازيم؟

    البته اين موضوع در كليت آموزش مطرح است والا هنر وزحمت تعداد زيادي از معلمان وظيفه شناس كه كار و مسئوليت خود را به هرطريق ممكن  و با هر موقعيت به انجام مي رسانند؛ بوده كه آموش وپرورش را سرزنده وفعال نگه داشته است؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : شنبه ششم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

آغاز سال تحصیلی

شروع نشاط وشادماني در دل ها وقلب هاي پاك

     سهم من ،سهم تو،سهم او ؛ در آموزش وپرورش به عنوان بنیادی ترین نهاد موثر در شکوفائی استعدادها و  تربیت و انتقال  معارف دینی و علمي و اخلاقي، که سر منشاء ارزشها و هدفها و آرمان هاي من و تو اوست ، در توسعه مهارت هاي انسانی که اساس و پایه همه توسعه هاست چه مقدار و در کجاست؟؟

چگونه مي توانيم؛ (با وجود مشكلات مادي و فرهنگي و...) در عرصه انتقال  دست آوردهای علمی ،تربیتی و تجربی به نسل نوخاسته برای حرکت به سوی توسعه و صلاح ورستگاری ، خادمانی نقش آفرین باشیم؟ براستي خدمتگزاری علمي به این مردم ،رسالتی عظیم و موهبتی الهی است.

 در روزگاری که گسترش علم وفن آوری تمام فعالیتهای اجتماعی را تحت تاثیر قرارداده ودانائی وپژوهش سرمایه هرکسی است مباد که غافل بمانیم.....چرا كه مي دانيم اينان، با چهره هاي معصوم وقلب هاي پاكشان ، در مشكلات من و شما نقشي ندارند!

آغاز سال تحصیلی برهمکاران فرهنگی مبارک باد


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : سه شنبه دوم مهر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

آن جلسه ناكام

     آنهايي كه پيگير اخبار معلمان هستند ، منتظربودند كه نتيجه جلسه روز سه شنبه26/6/87 كانون صنفي معلمان را ببينند ولي با دستگيري  و آزادي اعضاي مدعو به جلسه ؛ نه تنها ، برنامه هاي كانون ، براي سال تحصيلي آتي، در ابهام ماند بلكه موضوع فعاليت هاي كانون را به فاز امنيتي ، هدايت كرد .

  به نظر مي آيد ، با اين اقدام ، كانون هاي صنفي ؛ بايد يك بازنگري در برنامه هاي خود داشته باشند و با توجه به فرصت بوجودآمده ، براي برنامه هاي سال آينده ؛ دقيق تر و ظريف تر برنامه ريزي نمايد، وچون ما « توليدي ارائه پيشنهاد » داريم ، چند پيشنهاد عرض مي كنيم:

       *  ملاقات با عضو هيئت رئيسه مجلس ، بهترين فرصت براي تعامل و گفتگو در باب مشكلات فرهنگيان است، بايد از اين فرصت و با ادامه گفتگو، با يارگيري و مذاكره با ديگر نمايندگان ، امكان تفهيم درخواست هاي معلمان و پيشبرد فعاليت ها را ، فراهم نمود.

*   بايد تلاش شود اين چنين ارتباط هايي ، منتهي به گفتگو و ارتباط با وزير و معاونين و بخصوص معاون پارلماني وي شود ، واين كار، مهم و اثربخش و قابل تقدير است.

*   دست به دامن نهادهاي بين المللي و اتحاديه جهاني معلمان شدت؛ نه تنها سودي براي احقاق حق معلمان ندارد بلكه باعث سوءظن و بدبيني به تعاملات داخلي مي شود.بلكه ، ارتباط با معلمان و در جريان قرار دادن آنها، از ميزان پيگيري ها ، بهترين پشتيباني است.

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه سی و یکم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

هم دل و هم زبان باشيم!

كه گفته اند :

 گفتن ، آموزش دادن،  نیست وصِرف شنيدن وساكت ماندن ، نشانه پذيرفتن نيست!

  • بعضي ها ، نظراً آدم دمكرات و آزادي خواه هستند و عملاً انساني مستبد وخود رأي. در ميان جمع از هم انديشي وكمك و بهره گيري و استفاده از فكر ديگران سخن مي گويند و در عمل خودرأي و متكبر ومستبد..براستي چرا  اين افراد ، چنين هستند؟ آيا نمي دانند اين بيماري مرموز ، هم وجودشان و هم روحيه مردم و اجتماع  را ويران مي كند؟
  •  ايراد معلمان اين است كه تشكل پذير نيستند ؛ توان و روحيه فرمانبري ندارند ، همه مي خواهند خود،  رهبر و لاور باشند، چون اقتضاي فعاليت آنان رهبري دانش آموزان است ؛ گمان مي كنند كه همكاران هم در حكم دانش آموزان هستند وبايد هر كسي هر گفت ، عمل شود.اگر اين روحيه در معلمان اصلاح شود ؛ مي شود انتظار داشت كه در احقاق حق خود ، موفق باشند.

موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه بیست و هفتم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

به مناسبت گردهمايي

 كانون هاي صنفي معلمان سراسر كشور

سه شنبه 26/6/87

  • ايراد اصلي شوراي صنفي معلمان اين است كه مي خواهد يك تنه و بدون حضور ديگر احزاب و تشكل هاي فرهنگي،  به موفقيت مبارزات صنفي و حزبي خود برسد و اين كار سخت و نشدني است؛ لذا دعوت از دبيران ديگر تشكل هاي فرهنگي، براي هم انديشي درباره مشكلات آموزش وپرورش و معلمان و  موضوع تعليم و تربيت،  مي تواند كانون هاي صنفي را از بن بست موجود بيرون بياورد.
  • دو تشكل جامعه اسلامي فرهنگيان و انجمن اسلامي معلمان ايران ؛ با حضور افراد موجه  و مورد وثوق مسئولين مملكت اداره مي شوند؛ تبادل نظر با دبيران اين دوتشكل (‌رئوفيان و كتيرائي) مي تواند به طرح مطالبات فرهنگيان شتاب و حركت ببخشد.اگر چه هر دوي آنان «دو زيبـاي خفتـه اند»‌ ،  يكي از  اعضايش در مناصب دولتي بهره مي برد و ديگري مورد  غضب و بي مهري است!؟
  • موضوع انتخابات رياست جمهوري آينده و تعيين وزن ؛ براي كانون صنفي در معادلات اجتماعي  و سياسي، نبايد موضوع فراموش شده اي باشد. كانون صنفي نبايد به بهانه صرف صنفي بودن ، از مسائل اجتماعي دور بماند.
  • پيشنهاد و طرح راه اندازي خبرگزاري معلمان توسط وزارت آموزش وپرورش و با همكاري ديگر تشكل هاي فرهنگي  مي تواند شروع مناسبي براي پوشش ارتباط با فرهنگيان سراسر كشور باشد.

موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و سوم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

شأن نظري وشأن عملي مجلس

       از جهت قانوني و نظري، مجلس شوراي اسلامي در رأس امور است و قانون گذاري براي اداره جامعه و نظارت بر امور جاري كشور ، دو ظيفه اصلي اين نهاد است، ولي ظاهراً با اقدام اخير نمايندگان،  اين وظيفه،  يك وظيفه ذهني و نظري است و در عمل ، اجرا نمي شود؟؟

    اقدام تعجب برانگيز بازپس گيري امضاي استيضاح وزير آموزش وپرورش ، اگر چه دور از انتظار نبود و كسي كه كمترين آشنايي با ساز وكار مديريتي كشور داشت، مي توانست اين پيش بيني را داشته باشد ؛ اما اين مطلب را ثابت كرد كه نمايندگان مجلس ، به جنبه نظري نظارت،  بيش از جنبه عملي آن اهتمام دارندو خدايي نكرده به جاي وكيل ملت بودن ، وكيل پيغام وسفارش مراكز ذي نفوذ هستند.

  نمايندگان مردم وبخصوص4 نماينده كرمانشاه بايد براي موكلين خود توضيح بدهند ؛ به چه دليل وعلتي ، از اقدام اوليه خود منصرف شدند؟چرا بااين اقدامات، اعتماد مردم را ،مي شكنند؟ مگر بر مبناي ادله مستند اقداام به استيضاح وزير آموزش وپرورش نكردند ؟ پس چرا تحت تأثير عوامل غيبي قرا گرفتند و پشيمان شدند؟ اين عوامل غيبي چه كساني وكجا هستند كه بر نمايندگان مردم تأثيرگذار است؟

  نمايندگان براي استيضاح وزير 5 دليل مستند ذكر كردند ؛ براي بازپس گيري امضاي استيضاح چه دلايلي دارند؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : چهارشنبه بیستم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

غربت آموزش وپرورش

      تغيير وزير،  يراي آموزش وپرورش كار ساز نيست ، نه فكر بكنيد ، منظورم تاييد علي احمدي است كه اين خود با سفارش و  دوستانه آمد ، نه با كارداني وتوانايي ؛   چون با رئيس جمهور رفيق بود ، آمد .

    اما هفت ماه بعد بيشتر همان نمايندگاني ، كه به خواست رئس جمهور ، به او  رأي دادند ، خواستار بركناريش  از وزارت آموزش و پرورش هستند. استيضاح وزير آموزش وپرورش در اين زمان ، نشان از اين موضوع است كه اصولاً افراد در آموزش وپرورش موضوعيت ندارند واين وزارت خانه بزرگ بدون مدير ارشد هم ، به كار خود مي پردازد.

    تا وقتي اراده ي قويي درنظام وحكومت؛  براي تحول بنيادي  در آموزش وپرورش بوجود نيايد اين بحران ،‌ در آموزش وپرورش ماندگار است ؛ سيستم ما درست است كه در اركان قانون گذاري مستقل است ولي با نگاه و خواست واشاره ي  اطرافيان و جاهاي ديگر،  تصميم مي گيرد.

     آموزش وپرورش فعلاً براي دولت ، موضوعيت ندارد ، مهم اين است كه فعلاً بر همين منوال بگذرد ؛ اگر اراده اي بود ، نمي خواست و نمي گذاشت كه حدود 14 مليون دانش آموز و بيش از يك مليون معلم  كه تقريباً يك پنجم جمعيت كشور است اين چنين با بحران مديريت بشوند.

   به نظر مي آيد نمايندگان اگر مي خواهند اين مشكل را  ، يك بار و براي هميشه حل نمايند ، بايد بصورت بنيادي وريشه اي به آموزش وپرورش توجه نمايند  والا فردا با پيغام و سفارش  و دلايل  فراوان، موضوع استيضاح حل مي شود و ممكن است وزيرفعلي هم ، ماندگار شود.

   طرح تحول در آموزش وپرورش به اندازه طرح تحول اقتصادي دولت، مهم است ولي مغفول مانده است ، اگر متوليان به اين مهم ، توجه نمايند بازخورد هزينه اي آموزش وپرورش در جامعه نمايان مي شود.

در همين رابطه بخوانيد:

دلايل استيضاح وزير :

 وزارت استیضاح :


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : پنجشنبه چهاردهم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

آخرين آرزوي سقراط

     پيش از آنكه سقراط را محاكمه كنند از وي پرسيدند: بزرگترين آرزويي كه در دل داري چيست؟

پاسخ داد:بزرگترين آرزوي من اين است كه به بالاترين مقام آتن صعود كنم و با صداي بلند به مردم بگويم : اي دوستان! چرا با اين حرص و ولع بهترين و عزيزترين سالهاي زندگي خود را به جمع كردن ثروت و سيم و طلا مي گذرانيد در حاليكه آنگونه كه بايد و شايد در تعليم و تربيت اطفالتان همت نمي گماريد؟و همان طور كه مجبور خواهيد شد ثروت خود را براي آنها باقي بگذاريد,سعي در تربيت آنان نداريد! وتا ثروت حقيقي را به آنان هديه دهيد!!

هزار و يك حكايت تاريخي


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : پنجشنبه هفتم شهریور 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

نگاهي

به برگزاري بيست وپنجمين اجلاس

رؤساي آموزش وپرورش سراسركشور

در مردادماه 87

 بخش چهارم –مدعوين (  سيدحسن خميني، قرائتي رئيس مجلس )

 در اجلاس اخير مطابق مرسوم گذشته ؛ روساي آموزش وپرورش ديداري با رهبري نداشتند ،  مرسوم همه ساله  است كه در پايان برگزاري اجلاس ، مديران آموزش وپرورش بصورت نمادين با حضور در آرامگاه رهبرفقيد انقلاب  وبهشت زهرا ضمن تجديد با آرمان هاي آمام خميني (ره) با برگزاري نماز ظهر وعصر به امامت رهبر انقلاب ، مستمع توصيه هاي ايشان مي شوند و امسال در اين خصوص گزارشي منتشر نشد.

  برخلاف ديگر اجلاس گذشته حضور فرزند يادگار امام (ره) برنامه جديدي بود كه گزارش سخنراني ايشان ذيلاً مي آيد. همچنين حضور دكتر حداد عادل آشناي گذشته آموزش وپرورش به عنوان رئيس كمسيون فرهنگي سخنراني ايشان برنامه ديگر اجلاس بود.

 سيدحسن خميني خاطرنشان كرد: تربيت بدون الگو ممكن نيست، بزرگ‌ترين و موثرترين الگو، الگوي ناخواسته است،‌ انسان بناگاه احساس مي‌كند كه از يك چيزي خوشش آمده است، همين مي‌شود الگوي انسان.

محسن قرائتي : حرف‌ها و پيام‌ها با مثل و يا خنده زود و بهتر در ذهن بچه‌ها و مخاطب ماندگار مي‌شود. ما بايد فرهنگ خنده را گسترش دهيم و خنده‌هاي حكيمانه و پندآموز را باب كنيم.

 رئيس مجلس : نوع نظارت بر آموزش و پرورش قطعا با نحوه نظارت بر دامدارى ها متفاوت است!( اين سخن از كرامات شيخ ماست)


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه بیست و نهم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

  نگاهي

 به برگزاري بيست وپنجمين اجلاس

رؤساي آموزش وپرورش سراسركشور

 در مردادماه 87

بخش سوّم – سخنراني رئيس جمهور

·  شايد لازم باشد وزير آموزش و پرورش يك معاون اقتصادي براي خود انتخاب كند و سلسله مديريتي در اين وزارتخانه بايد فعال شود.

·  بودجه آموزش و پرورش در سال 87 نسبت به سال 83 دو برابر شده است.

·  من عاجزانه از تمام مديران آموزش و پرورش و همه‌ي كساني كه در اينجا هستند و يا حضور ندارند خواهش مي‌كنم مراقب فشارها و تلاش‌هايي باشند كه مي‌خواهند نظام آموزش و پرورش ما را در سطح پايين نگه دارند.

·   دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود با اشاره به سخنان وزير آموزش و پرورش مبني بر اين كه « ما سهامدار يا سهام‌فروش نيستيم و تخصصي در اين زمينه نداريم» گفت: ما اين‌كاره نيستيم، ولي همانطور كه مي‌دانيد در بودجه قيد شده كه افزايش حقوق و يا پاداش‌ها به صورت سهام داده شود.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و ششم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

نگاهي

 به برگزاري بيست وپنجمين اجلاس

رؤساي آموزش وپرورش سراسركشور

 در مردادماه 87

بخش دوّم – سخنان وزير

      * اگر جناب وزير آموزش وپرورش مي دانند كه « پيشنهاد رييس‌جمهور در واگذاري اقتصاد آموزش وپرورش به معاونت مستقل شدني نيست » چرا ريئس جمهور كشور سخني بر زبان مي آورند كه شدني نيست؟

       **اگر جناب وزير معتقد بر ثابت بودن سياست هاي آموزش و پرورش هستند  و مي گويند « با تغيير دولت‌ها نبايد سياست‌ها دچار مخاطره شود » پس چرا خود ايشان،  اين همه تغيير وتحول زمانبر ومشكل دار دنبال كرده اند؟؟

    *** چرا وزير محترم از مطالبات معلمان در نزد رئيس جمهور سخنی به ميان نمي آورند؟؟

   **** مگر حداد عادل كه يك سال رئيس مجلس بود چه كاري براي فرهنگيان انجام داد كه حالا در سمت رئيس كميسيون فرهنگي مجلس  وزير به ايشان بگويد: در صورتي كه مسائل معيشتي و حق و حقوق فرهنگيان به موقع پرداخت نشود، آن ها نمي توانند وظايف خود را به نحو احسنت انجام دهند»؟؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و چهارم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

نگاهي

 به برگزاري بيست وپنجمين اجلاس

رؤساي آموزش وپرورش سراسركشور

 در مردادماه 87

بخش اوّل- اهداف

 « نوآوری در روش، شکوفایی در استعداد» شعار اساسی اجلاس»

    بیست و پنجمین اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش با حضور 786 نفر از رؤسای آموزش و پرورش مناطق، عشایر و مدیران آموزش و پرورش استثنایی به مدت سه روز از 19 الی  21 مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

چند سوال:

·        مطالبات شهروندان در اجلاس پيگيري مي شود مطالبات معلمان چه مي شود؟؟

·        20 درصدمباحث اجلاس مسائل روزمره آموزش وپرورش است و 80 درصد مباحث فاخر ومتعالي ، اين يعني چه؟

·        در اجلاس به موضوع تعامل مديران سطوح مختلف پرداخته شده است تعامل با معلمان چه مي شود؟

·        ايا باز انديشي  وباز شماري مسائل آموزش وپرورش وباز خواني مأموريت هاي آموزشي در اجلاس بدون توجه به چايگاه ونقش معلم امكان پذير است؟

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه بیست و دوم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

حرمـــت هــــا را نـگـــه داريـــم!!؟؟

راه شناخت همراهان در کلام امام علی (ع):
فِي تَقَلُّبِ الأحْوَالِ عُلِمَ جَوَاهِرُ الرِّجَالِ.
در فراز و نشيبهای روزگار، گوهر مردان شناخته می‌شود.

نهج‌البلاغه، حكمت 208

     انتخاب گزينشي دو مطلب از سخنان رهبر كبير انقلاب اسلامي وعنوان « بدون شرح » به آن دادن؛  مقدمه توهين هاي ديگر خواهد بود كه قطعاً موضع ديگر معلمان نمي باشد. 

     وبلاگ گروه اقليت كانون صنفي معلمان، ظاهراً با اين كار ؛ گوشه اي از مكنونات  قلبي خود را بيان نموده است وقطعاً اين كار، موضع كانون صنفي معلمان ايران نيست.

    معلمان ؛‌اگرچه با دلايل مستند وبا  فريادغرا  نسبت به مديريت كنوني وزارت آموزش وپرورش انتقاد دارند ، اما هيچگاه با جملات توهين آميز بخصوص به ساحت مبارك امام خميني (ره) موافق نيستند وبا عمل اين افراد نيز ، همراه نيستند.

     مبارزه براي احقاق مطالبات انباشته معلمان،  نيازمند تدبير و مرزبندي دقيق  با مدعيان دروغگويي  است كه اگرچه در صف معلمان هستند  ولي با نام آنان  وبه كام مخالفان سخن مي گويند.

      انتظار است؛ وبلاگ هاي  حق طلب فرهنگيان، با نقد اين تفكر ، موضع واقع نگر خود را، بيان كنند وبدون توجه به شخص نويسنده ، آثار مخرب اين چنين مطالبي را بر فعاليت هاي كانون هاي صنفي تشريح نمايند. 

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : شنبه نوزدهم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

پــورسانــت صـرفـــه جــویــی

***

       گفته مي شود كه:  « روسای آموزش و پرورش از این به بعد پورسانت صرفه جویی می گیرند.» اگر اين خبر درست باشد بايد فاتحه آموزش نيم بند فعلي را خواند ، نمي دانم اصل موضوع چيست؟ ولي قطعاً  اگر وزارت خانه ، به سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها نامه ارسال كرده باشد كه «  به هر میزان که در اداره متبوعشان صرفه جویی کنند یک درصد از آن صرفه جویی به حساب رئیس واریز میشود » جاي نگراني است. ومسلم به فرهنگ وآموزش وپرورش مردم خسارت جبران ناپذيري وارد خواهد شد. اميدواريم  از طرف روابط عمومي وزارت خانه در اين خصوص اطلاع رساني دقيق تري صورت گيرد واز طرفي آفرين به فراكسيون فعال فرهنگيان در مجلس و  آقايان نمايندگان مجلس  كه خوب نظارتي بر عملكرد دستگاههاي دولتي  دارند ، دست مريزاد.

در ضمن بخوانيد:

جزئيات دستورالعمل اصلاح شده ساماندهي نيروي انساني

 


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : پنجشنبه دهم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

من فرياد مي زنم ، پس هستم.

تو فرياد مي شنوي ، پس هستي !؟

(آنان که فرياد نمي زنند و فريادي نمي شنوند ، پس نیستند وبه حساب نمی آیند!؟ )

....اجرای دستورالعمل ساماندهی نیروری انسانی وزارت خانه ، بدون توجیه معلمان وارکان مدیریتی  آموزش در مدارس وتعامل با بدنه آموزش و پرورش ؛ موجب خسارت به  فرهنگ وآموزش مردم است ؛ ولی ظاهراً کار درست همان ؛  اجرای سخن و دستور نادرست است. چه کسی دوست ندارد که بدنه آموزش وپرورش سبک تر شود وسرویس دهی ، به معلم و دانش آموز ساده وروان نباشد؟ ؛ اما آنقدر به هم بی اعتماد شده ایم که نشنیده ونخوانده وتحقیق نکرده سخن همدیگر را، رد می کنیم....

... به دلیل نبود ساز وکار ایجاد ارتباط با  معلمان و کادر اجرایی مدارس ، هر روز بدتر از دیروز فاصله بین معلم وارکان اجرایی با  آموزش پرورش؛  باتوجه به نگرانی های موجود ، افزوده می شود.وچه نهادی بهتر از« تشکل های معلمان » می توانند این کار را به سر مقصد منظور برساند.ودر این مسیر عرض اندام ، وارائه هدف نمایند!؟


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پنجم مرداد 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

کمانگر؛ خانعلی نمی شود ، ولی باطبی معلمان می شود!

        کمانگر دکتر ابوالحسن خانعلی نمی شود تا در سکوت جامعه، برای احقاق مطالبات معلمان بمیرد وبعد از جهل سال،  یاد او بر سر زبان ها ونام او آشنای ذهن معلمان شود ،اما باطبی معلمان می شودودر فضای مبهم جامعه، زیر نظر ودر دید دوربین های خبری خواهد بود.

     چرا بعضی ها با عملکرد خود ،این چنین جامعه و فضا را متشنج می کنند ، آنان که نمی توانند به مطالبات معلمان پاسخ مثبت بدهند؛  چرا نمک بر زخم و  درد و رنج فرهنگیان می پاشند ومردان ناشناخته را؛  قهرمانان یک شبه جامعه می کنند. 

     در غیاب نهادهای  قانونی ومدنی وشناخته شده وهدفمند ؛ اتفاق جنین رفتارهایی ، در جامعه ودر صنوف  واقشارمختلف ، عادی وهرکسی خود به تنهایی ،یک حزب  ویک گروه  ویک الگو می شود و دفاع ها وسکوت ها ، احساساتی وهیجانی و احتیاطی خواهد بود .


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه سی ام تیر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |

                                                               آیا ســــردار

می تواند ، برای آموزش وپرورش استان کرمانشاه ،کاری انجام دهد؟

محمدرضا شعبانی دبیر باز نشسته آموزش و پرورش ونماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم است وسردار ،دکترمحمد کرمی راد، هم نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم . وبلاگ های خبری استان ، از پیگیری و تلاش آقای شعبانی برای ابقاء استاندار ؟!؟!؛ و نیز از آغاز بکار  کمیته راهبردی دکتر کرمی راد  ، در آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر دادند !؟ (هردو کار مبارک است)

    این کار  آغازی خوب و مثبت برای شروع صدمین بار بررسی بی نتیجه ،زخم بی درمان آموزش وپرورش است ، اما در ترکیب اعلام شده ؛ مدعوینِ ،افراد بی سود و ضرری هستند که در صورت دعوت نشدن هم ، چون دستی در فعالیت های اجرایی فعلی دارند ،نمی توانند کاری انجام دهند ، این افراد در حال حاضر به طرق مختلف ، بخشی از مدیریت اجرایی آموزش وپرورش استان را به عهده دارند، وتا به حال ، نتوانسته اند حرفی برای گفتن و طرحی برای آموزش داشته باشند.پس جا دارد ،اگر آقای دکتر کرمی راد ،قصد اقدام و شروع تحول در آموزش وپرورش استان را دارند، ترکیب موجود را تکمیل نمایند.

      فارغ از جناح بندی های سیاسی ،جای مدیران با سابقه آموزش وپرورش که خانه نشین شده اند و نیز افراد اهل علم و نمایندگان صنفی و سیاسی معلمان و بازنشستگان فرهنگی و... ،در این مجموعه خالی است. در هر صورت باید، درد و مشکل بی درمان آموزش وپرورش را از نگاههای مختلف بررسی و آنگاه برای آدرمان ،اقدامی نمود.

  اما اگر هدف ایشان، بررسی مشکلات اداری سازمان آموزش وپرورش استان است ، بهتر بود موضوع در جلسه شورای آموزش وپرورش استان وشهرستان پیگیری شود.


موضوعات مرتبط: آموزش وپرورش

تاريخ : یکشنبه شانزدهم تیر 1387 | | نویسنده : کرمانشاهی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.